Wentelteefjes met banaan!

Het is lekker vakantie en je hebt alle tijd dus... ook tijd voor wentelteefjes!
Je kan het eten als ontbijt en als lunch of zelfs als dessert, ik heb het vandaag voor het eerst wentelteefjes gemaakt en iedereen vond het fantastisch dus hopelijk jullie ook! ik heb het van deze site maar dan een beetje aangepast op mijn manier en het resultaat is lekkerrrrrr!

Wat heb je nodig?
  • 4 sneetjes oud witbrood
  • 2 eieren
  • 200 ml melk
  • suiker
  • kaneel
  • olie 

  • beslagkom
  • garde
  • mes
  • koekenpan
  •  spatel(voor de bananen)

  • jam
  • poedersuiker
  • 2 bananen (halve per wentelteefje)

Maken: 
    1. Schenk de melk in een beslagkom(is makkelijker roeren). Breek de twee eieren in de melk en doe er kaneel bij (zoveel je lekker vind ik heb er gewoon wat in geschud maar niet te weinig anders proef je het niet.) en wat suiker.Kluts dit alles goed met een garde door elkaar.
    2.  Zet de koekenpan op het vuur en doe er olie in.
    3. je kan maar hoeft niet, de korstjes er vanaf snijden maar let op als je dat doet zijn ze wat slapper en moeilijker om te draaien in de pan.
    4.  Als de olie in de pan zit leg je de eerste boterham in je beslag. Tel tot 10 en draai hem om( niet te langzaam tellen want dan is de boterham straks te slap om te draaien in de pan). Tel weer tot 10 en leg hem daarna in de pan. Timing is hier van belang. Als je de boterham te lang laat zwemmen wordt hij te zompig, is het te kort dan krijg je geen lekker krokant laagje. Oefen zeg ik, tot je het helemaal onder de knie hebt. Draai het wentelteefje om en bak hem aan beide kanten met een krokant laagje.
     
Klaar zijn de wentelteefjes maar ik heb wat extra's
 
 
 Extra's
 
 je kan er suiker,jam,poedersuiker op doen maar ook gebakken bananen en dat zou ik doen want dat geeft een extra boest van smaak en is ook nog heel zoet.Ik zou het doen
hoe maak je dat:
  1. je haalt de schil eraf en snijdt de plakjes schuin.
  2. je gooit wat olie in de warme pan en gooit dan de bananen erin.
  3. dan doe je wat kaneel op de bananen
  4. je laat ze een paar seconde liggen en draait ze dan  om , laat ze weer een paar seconde liggen en draait ze de hele tijd om anders branden ze aan tot je denkt dat ze goed zijn en ze al een ander kleurtje hebben maar dat verschil zie je niet goed. 
  5. leg ze dan op je wentelteefjes en smullen!!
Elegant Rose - Double Heart