DIY t-shirt pimpen







wat je nodig hebt:

Shirt , modge podge(een speciale soort lijm), textielverf , Ontwerp, stuk karton, borduurring, nylon of panty-slang stof, penseel, en permanente pen .

1. Maak een ontwerp voor uw zeefdruk. Ik ben begonnen met iets simpels want het was mijn eerste keer met deze methode. Later heb ik een meer uitgebreide ontwerp voor de voorkant van het shirt, maar eerst deed ik een harrtje. Zorg ervoor dat je borduurring groot genoeg is voor je ontwerp.
2. Rek de nylon/panty op de ring zodat het strak is.
3. Teken je ontwerp met behulp van een permanente pen.
4. Met behulp van Mod Podge, verf de 'negatieve ruimte', of, de ruimte die je niet wilt geschilderen.
5. Vul dit hele gebied, en zorg ervoor dat er geen stukje overblijft. Volledig laten drogen. Het duurd ongeveer 3 uur voor dat ze droog zijn.



6. Leg de hoepel plat op het shirt eop de plek waar je het ontwerp wilt hebben, en plaats een stuk karton onder dat gebied in je shirt, zodat de verf doordrukt.
7. Gebruik het karton om de verf gelijkmatig te verdelen.
8. Til de hoepel uit het shirt en voila!
9. Laat de verf goed drogen voordat je het gaat dragen.


 Ik heb ook het voorste gedeelte van het shirt. Ik maakte het  LA-symbool in een hart. Ik dacht dat het leuk zou zijn en het resultaat is prachtig!
 de achterkant:

dit is de mal:



Elegant Rose - Double Heart